Pagina's

zondag 13 mei 2012

Vintage meets Melody Miller

I just loooove

VINTAGE &

MELODY MILLER!!!

Hoe geweldig is dan een HANDMADE-combinatie van beide???

Ik had dit projectje al geruime tijd in gedachten en wou het met de juiste zorg afwerken. Die fantastische 100%L had wel al een deel van haar verjaardagscadeauke gekregen, maar iets echt handgemaakts ontbrak nog!

De stoffen die Melody Miller ontwerpt en laat printen op prachtige canvas van Kokka zijn gewoonweg te retro en gezellig voor woorden. Instant sfeer!
(Haar site is trouwens ook een pareltje van ontdekkingen)
Op moemoekes zolder vond ik bij de andere schatten, enkele vintage jaren '70 spreien, waaronder een effen oranje exemplaar. En laat nu net oranje één van dè kleuren van 100%L zijn!

Et voilà, in combinatie krijg je dan dit:

 
Aan de ene zijde werd de stof over het dekengedeelte gestikt 
(niet zo simpel bij oude dekentjes want geen enkele kant is nog echt recht!) 
en langs de andere kant werden haar letters erop gestreken met vliesofix.
 
Ze kreeg bij het dekentje ook nog 
een zalig lekkere thee van Pukka 
(waar later nog zeker meer over zal geschreven worden ;-)), 
een doosje heerlijke theekoekjes van la Mère Poulard van de Mont St-Michel (als je daar in de buurt bent, zeker ook een lekkere en gezellige resto-aanrader!), 
een retroschriftje vanuit de Flow en 
een bloemenbroche in dezelfde stof. 
Zo, ineens alles aanwezig voor een knusse avond aan de stoof...
(bij deze uitgeregende mei-avonden kan dat toch ook nog ?!)







Ah, en eigenlijk moet ik hier ook een fotooke van 100%L zelf posten. Ik vond namelijk op diezelfde zolder een jaren '60 bruin/oranje/wit stofje dat al volledig verknipt en voorbereid was tot kleedje en zij maakte er haar eigenste echte retrojurkje van. Wordt vervolgd...


4 opmerkingen:

  1. Wat zal zij hier ongelooflijk gelukkig mee zijn!! Echt iets voor haar, een echte bofkont met een collegaatje als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig blog heb je, ik ga jou ook volgen hoor! Je maakt mooie dingen! Ik heb nog maar pas de naaimachine ontdekt, ben er nog steeds een beetje bang voor :-)
    Lijkt me leuk een keertje te swappen, heb al best veel recaties gehad, dus wil even niet alles tegelijk doen!
    Groetjes en een fijne Moederdag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mercikes!!!
      Gene schrik; ik ken dat gevoel maar sinds een goeie 9 maanden stik ik alles wat ik wil ...gewoon doen! Enne, swappen, dat komt er nog wel eens van, he!
      Geniet van die zalig zonnige moederdag!

      Verwijderen