Pagina's

dinsdag 19 maart 2013

Pain au chocolat - banane

Mijn favo combo ...
u zag de combinatie al hier in een andere, 
zeker niet te versmaden,
versie ;-)
 
Ideaal als snel en vers ontbijtspecialleke !


Wat?

* (voorverpakte of verse) rol bladerdeeg
* een eitje, losgeklopt met een scheutje melk

* zwarte chocolade (ik gebruik Callebaut)

* 1 geprakte banaan
met 10ml vloeibare echte honing
en een beetje bloemsuiker

Hoe?

Rol het deeg uit en snijd er rechthoekjes uit.
Besprenkel met water.

Leg aan de zijkant van zo'n rechthoekje een stukje chocola.
Leg daarop het bananenmengsel.

Rol toe.
Duw goed aan zodat alles in het 'pakje' zit.

Leg ze op de 'naad' en laat ze wat rusten.

Bestrijk met het eimengsel
en zet ze een 20tal minuten in de oven.

Haal ze eruit en laat ze smelten in je mond...
 

7 opmerkingen:

  1. Dit is volledig mijn ding! Mjammie, ik krijg er al zin in...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH! Het is dat ik mijn ontbijt al op heb...maar doet het, denk ik, ook goed als lunch ;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is maar goed dat ik geen chocolade en banaan in huis heb, want anders ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooooooooh, ik heb al zo´n trek én alle ingredienten in huis... Zal ik...??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmmm...dat klinkt/ziet er goed uit!!!
    Ik ga het onthouden en een keer proberen Thanx!!!
    Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeiiii dat klinkt wel heel erg lekker!! Ik moet dat voorlopig maar even niet doen, want ik probeer wat kilo's kwijt te raken (en hopelijk vinden ze mij niet meer!)

    BeantwoordenVerwijderen