Pagina's

dinsdag 22 juli 2014

Gouden diamanten kussens

Ik droomde eigenlijk al een jaar ervan om terug te kunnen textielverven ;-)  Valt het op?! Niet dat we ons verveeld hebben, zo op ons jaartje weg, maar af en toe dromen van de dingen die je dan net niet hebt, mag. Moet zelfs. Wat zijn we zonder onze dromen?!

En zo snel als we afgedwaald waren, zo snel zijn we ook terug bij ons onderwerp ;-)

 
Gouden diamanten dus.

Lap, dat klinkt zo veel beter - een beetje raar ook - en gemakkelijker dan 't is. Textielverf gebruiken om te stempelen, u zag dat hier al vaak passeren. Helaas, goud leent zich daar niet zo goed toe.

 
Nadat ik de diamanten zelf tekende in klein en groot, begon ik eerst met een klein stempeltje. Eerste stempel drukken, ça va. De daaropvolgende stempels drukken, minder ça va. Diamant per diamant maakte ik de vorm van de stempel weeral helemaal 'clean' en prbeerde zo vol en egaal mogelijk het goud te doppen op de stempel, maar de variatie erin is echt groot en niet altijd naar mijn goesting.
De kussensloop werd wel volledig bestempeld en zal wel degelijk hier gebruikt worden, tot we een lumineus idee krijgen om een mooier resultaat te bekomen.

 
*** Ik schreef dit enkele dagen geleden en nu bij het posten van dit bericht kan ik u zeggen dat het eigenlijk wel mooier is dan aanvankelijk gedacht. Oef. ***

 
 
 


De grote diamant verfde/drukte ik op de stof. De techniek daarvoor paste ik ook al eens hier toe voor een t-shirtje. Eigenlijk is deze techniek voor gouden textielverf de beste want je kan zoveel keren je met je borsteltje over de verf gaan als je wil zodat je kan kiezen hoe dik en duidelijk je vorm wordt.
 

 

 
 Je kan erna mooi en gemakkelijk je sjabloon eraf halen en je hebt gegarandeerd een strakke vorm.



 

Samen komen de kussens eigenlijk nog het mooist tot hun recht.


Het weinige licht dat dezer dagen schijnt, laat toch nog de diamanten mooi blinken.
Gelukkig.


 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Tof gemaakt zeg!Ik heb nog niet gewerkt met textielverf maar wie weet komt het er nog wel eens van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, jullie zijn thuis! Dat heb ik efkes gemist. (mooie kussens!)

    BeantwoordenVerwijderen